Річний план роботи
бібліотеки Калюсецького НВК
на 2014-2015 навчальний рік
Шкільна бібліотека - центр інформації, духовного забезпечення дітей, педагогічного колективу та батьків.
Проблема сьогодення: пошук, отримання й передача інформації, а також популяризацій дитячої та наукової літератури. Головна мета шкільної бібліотеки: Надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.
При складані плану враховані такі документи: Закон України "Про освіту"
Закон України "Про бібліотеку та бібліотечну справу"
Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу і профтехучилища
Основні показники:
На поточний рік кількість читачів у бібліотеці становить - 80
- Учнів читачів - 35
- Батьків – 30
- Осіб позашкільного закладу - 20
Кількість книжкового фонду - 5030
- Назв періодичних видань – 7
- Книговидача - 18
Протягом року планується провести: Масових заходів та технологій з них:
- Книжкових виставок - 12
- Оглядів літератури - 14
- Вечорів, зустрічей - 6
- ************************************************************************
КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ
Як зацікавити дітей читанням?
1. Давайте хороший приклад вашій дитині, показуючи їй, як вам подобається читати. Нехай дитина побачить вас за читанням.
2. Приносьте своїй дитині книжки, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, про спортивні змагання, тварин, рослин, включаючи художню і документальну літературу.
3. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй.
4. Заплануйте похід в музей, зацікавте свою дитину історичними подіями, краєзнавчим матеріалом. Знайдіть книжки, пов’язані з цим, і поділіться ними з дитиною.
Як правильно обговорити з дитиною прочитане?
1. З’ясуйте перед читанням чи під час читання незрозумілі слова.
2. Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане.
3. Поцікавтеся, що нового вона довідалася.
4. Попросіть дитину розповісти про головного героя, найцікавіші епізоди.
5. Які слова і вирази запам’яталися?
6. Чого навчила книжка?
7. Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався.
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
1. Чи практикується у вашій сім’ї колективне читання?
2. Яким книжкам надаєте перевагу?
3. Чи є у вашій родині бібліотека? Як ви привчаєте дітей до користування нею?
4. Як ви прищеплюєте своїй дитині інтерес до книжки?
5. Які газети та журнали передплачує ваша сім’я?
6. Як допомагає дитині читання в її навчанні?
7. Чи любить ваша дитина читати?
8. Чи читаєте ви дитині?
9. Чи обговорюєте ви прочитане?
10. Від чого залежить виразне читання?
11. Як цього навчити?
12. Чи можна зацікавити дитину читанням?
13. Як ви вчините, якщо дитина не хоче читати або, прочитавши трохи, каже, що стомилася?
14. Ваші прохання і побажання до вчителя і бібліотекаря.
-
****************************************************************
-
Кодекс читача бібліотеки
1. До бібліотеки записуються учні, які люблять читати книги і за допомогою книги хочуть прискорити розвиток своїх моральних і розумових здібностей.
2. На читачів заводяться формуляри встановленого зразка.
3. Читачі мають право:
- користуватись абонементом бібліотеки;
- брати книжки з абонементу на 15 днів;
- у разі необхідності продовжити строк користування книгою ще на 15 днів;
- на інформацію з усіх галузей знань;
- особисто брати участь у масових заходах бібліотеки;
- ввійти у склад активу бібліотеки;
- на безпечні та нешкідливі умови роботи у бібліотеці.
4. Читачі зобов’язані:
- прагнути до пошукової активності в процесі навчання;
- підвищувати свій культурний рівень;
- систематично і глибоко оволодівати знаннями;
- бережно ставитись до книги;
- не затримувати книгу більше 15 днів;
- дотримуватись моральних, етичних норм поведінки у бібліотеці;
- дбайливо ставитись до майна бібліотеки.
5. Десять «не можна»:
- не можна шуміти, смітити у бібліотеці;
- не можна брати книжку брудними руками;
- не можна їсти у бібліотеці;
- не можна затримувати книгу більше 15 днів;
- не можна користуватись книгою або підручником не обгорнувши їх;
- не можна вкладати у книгу зайві речі;
- не можна малювати і писати на книжках;
- не можна залишати книгу без допомоги, якщо вона «захворіла»;
- не можна читати книгу на сонці;
- не можна загинати сторінки книги і корінець.
6. Правила для читання:
- намагайся читати вголос, не поспішай, задумуйся над змістом прочитаного;
- щоб прочитане було зрозумілим, прочитавши, подумай, що нового дізнався;
- щоб запам’ятати прочитане, випиши цікаву інформацію до читацького щоденника;
- можеш використати прочитане у власному мовленні, при написанні творчих робіт;
- звертай увагу на те, як поводяться герої книжок, учись у них хорошого;
- закриваючи книжку, подумай, чого вона тебе навчила;
- умій берегти книгу.
-
*************************************************
-
БІБЛІОТЕЧНІ ПРАВИЛА
1. В бібліотеці необхідно вести себе тихо, тому що розмови і шуршання заважають іншим читачам.
2. Читач має право користуватися книжковим фондом і довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки.
3. Єдині примірники довідкових видань додому не видаються.
4. Книги в бібліотеку необхідно повертати вчасно, книги видаються на 14 днів.
5. Читач може продовжити строк користування книгами, якщо на них немає попиту інших читачів.
6. Читач зобов’язаний дбайливо поводитися з книжками, щоб їх змогло прочитати якомога більше дітей.
7. Не порушувати порядок розстановки книг на полицях, книги потрібно ставити на те місце, де ти їх узяв.
8. Книги, взяті в бібліотеці, не можна губити.
9. В разі пошкодження або загублення книжки читач повинен повернути до бібліотеки таку саму книжку або замінити її іншою, яка визнана бібліотекою рівноцінною.
-
***************************************
-